کسب و کار اینترنتی باینری آپشن

کسب و کار اینترنتی باینری آپشن

فروشگاه بزرگ فایل پرشین کالا,فروشگاه اینترنتی,کسب و کار اینترنتی,کسب درآمد از الیمپ ترید,استراتژی فارکس,آموزش باینری آپشن,کسب درآمد از بورس,کسب درآمد میلیونی,کار در منزل,کسب و کار میلیونی,کسب و کار میلیونی,درآمد میلیونی,کسب درآمد اینترنتی,محصول 300 هزار در 30 دقیقه,اعتماد شما,سرمایه ماست,

نظرسنجی سایت

آیا با استفاده از پکیج کسب درآمد 300 هزار در 30 دقیقه میشود درآمد میلیونی داشت ؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 601
  • بازدید دیروز : 533
  • بازدید کل : 2155198

آغاز فصل بارانی در چین؛ این بار ماینرهای بیت کوین سرمایه‌گذاری نمی‌کنند


آغاز فصل بارانی در چین؛ این بار ماینرهای بیت کوین سرمایه‌گذاری نمی‌کنند

 

آغاز فصل بارانی در چین؛ این بار ماینرهای بیت کوین سرمایه‌گذاری نمی‌کنند

آغاز فصل بارانی در چین؛ این بار ماینرهای بیت کوین سرمایه‌گذاری نمی‌کنند

بهار معمولا یکی از بهترین فصل‌های سال برای صنعت استخراج بیت کوین در چین محسوب می‌شود. فصل بارش پیش‌رو با بارش‌های مناسبی همراه خواهد بود و انرژی آبی زیادی در دسترس قرار خواهد داد. در نتیجه، برق ارزان‌تر و ماینینگ سودده‌تر خواهد بود. تمام عوامل دیگر نیز به روال سابق است.

اما امسال، دو متغیر کلیدی دیگر تغییر کرده‌ و به همین دلیل تمام محاسبات قبلی اپراتورهای مراکز ماینینگ و همچنین ماینرهای شخصی ساکن چین، این قطب ماینینگ بیت کوین در جهان، به هم ریخته است. کوین دسک در مقاله‌ای به بررسی این عوامل و وضعیت ماینینگ در چین پرداخته است.

نوسانات قیمت و تاثیر آن بر استخراج بیت کوین

قیمت بیت کوین پس از بهبود قابل‌توجه نسبت به سقوط ماه مارس، در بازه ۷٬۰۰۰ دلاری معامله می‌شود. در نتیجه، فارم‌های ماینینگ که سرویس‌های میزبانی ارائه می‌دادند، اکنون به منظور تکمیل ظرفیت خود، قادر به جذب مشتریان کافی نیستند.

به علاوه، این موضوع درست قبل از پدیده هاوینگ شبکه بیت کوین اتفاق افتاد، هاوینگی که فشار مضاعفی بر درآمدهای حاصل از صنعت چند میلیارد دلاری استخراج بیت کوین وارد می‌کند.

این اوضاع برای ماینرها یک معمای جدید را به همراه داشته است؛ آیا باید تجهیزات جدید و قدرتمندتری بخرند؟ اگر این‌طور نیست، چه زمانی باید تجهیزات قدیمی خود را کنار بگذارند و چه زمانی مجددا از آن‌ها استفاده کنند؟ بهترین تصمیم، به تغییرات موضوعات مختلفی که پس از هاوینگ شبکه بیت کوین صورت می‌گیرد بستگی خواهد داشت؛ تغییراتی که نمی‌توان با قطعیت در خصوص آن‌ها صحبت کرد.

«هوانگ فانگیو» (Huang Fangyu) هم بنیان‌گذار «والارهش» (ValarHash)، مالک استخر استخراج معروف 1Thash، و همچنین مالک تجهیزات استخراج شخصی در منطقه سیچوان و ارائه‌دهنده قراردادهای استخراج ابری، در این خصوص گفت:

اگر قیمت بیت کوین پس از هاوینگ افزایش نیابد، چه کسی حاضر است با خرید تجهیزات جدید، ظرفیت استخراج شرکت‌هایی نظیر والارهش را تکمیل کند؟

آغاز فصل بارش در چین و ارزان شدن برق

ماینرها در حال بررسی سناریوهای مختلف هستند، با این حال حداقل برای پیدا کردن میزبان برای تجهیزات استخراج خود، گزینه‌های بیشتری در اختیار دارند. به گفته کارشناسان صنعت استخراج، مراکز تامین برق در استان‌های پرآب جنوب غربی چین، در فصل تابستان برق را با قیمتی تا ۲۰ درصد پایین‌تر از قیمت تعیین‌شده در سال گذشته ارائه می‌دهند تا بدین ترتیب سرمایه‌گذاران (ماینرهای) بیشتری را به سمت خود جذب کنند.

موسسه تحقیقاتی کوین‌شیرز (CoinShares)، در گزارشی که در دسامبر سال گذشته (آذر ۹۸) منتشر کرده بود، پیش‌بینی کرد که چین ۶۵ درصد از مجموع توان محاسباتی بیت کوین را در سطح جهان به خود اختصاص داده است و استان سیچوان، واقع در جنوب‌غربی این کشور، به تنهایی ۵۰ درصد از این توان محاسباتی را تامین می‌کند.

هوانگ، بر اساس مشاهدات خود گفت:

متوسط هزینه برق پیشنهادی توسط مراکزی که سرویس‌های میزبانی ارائه می‌دهند، اکنون بین ۰٫۲ الی ۰٫۲۲ یوان (۰٫۰۲۸ الی ۰٫۰۳۱ دلار) به ازای هر کیلووات ساعت است. پیش‌بینی می‌کنم با شروع فصل بارش از ماه می تا ژوئن (اردیبهشت و خرداد)، قیمت برق باز هم کاهش یافته و حتی به کمتر از ۰٫۲ یوان هم برسد.

آغاز فصل بارانی در چین؛ این بار ماینرهای بیت کوین سرمایه‌گذاری نمی‌کنند
فصل بارندگی و ارزانی برق در چین

چارلز چائو یو (Charles Chao Yu) مدیر عملیات استخر استخراج «F2Pool» نیز اشاره کرد که بدون شک، امسال هزینه برق در حدود ۰٫۰۳۱ دلار به ازای هر کیلووات ساعت خواهد بود. به اعتقاد وی، با توجه به سقوط قیمت در ماه مارس، اکنون مراکز استخراج باید با کم کردن حاشیه سود خود، مشتریان را به سمت خود جذب کنند.

شایان ذکر است که سال گذشته هزینه برق در استان‌های کوهستانی سیچوان و یونان چین چیزی در حدود ۰٫۲۴ تا ۰٫۲۵ یوان بود که معادل ۰٫۰۳۵ دلار به ازای هر کیلووات ساعت است.

حتی اختلاف ظاهرا ناچیز ۰٫۰۱ یوانی (۰٫۰۰۱۴ دلار) نیز تفاوت‌های معناداری در استخراج بیت کوین ایجاد می‌کند. برای سایتی که از ظرفیت برق ۱۰۰ مگاوات ساعتی برخوردار است، این اختلاف جزئی به معنی صرفه‌جویی ۳٬۳۶۰ دلاری در روز و ۱۰۰ هزار دلاری در هر ماه خواهد بود.

در شرایطی که پاداش بلاک بیت کوین تنها در کمتر از ۲۰ روز، از ۱۲٫۵ واحد در هر بلاک به ۶٫۲۵ واحد کاهش خواهد یافت، صرفه‌جویی در هزینه برق درست به اندازه استفاده از تجهیزات بهینه‌تر، اهمیت پیدا می‌کند.

استخر استخراج چینی «Poolin» اخیرا با انجام یک نظرسنجی، فارم‌های استخراج واقع در مناطق جنوب‌غربی چین را که از برق تولیدشده بر پایه منابع آبی استفاده می‌کنند، مورد بررسی قرار داده است. کریس ژو فا (Chris Zhu Fa)، هم‌بنیان‌گذار استخر Poolin بر اساس محاسبات انجام شده توسط این شرکت گفت:

در تابستان امسال ظرفیت برق ۳ تا ۵ گیگاوات ساعتی را انتظار داریم که البته از این میزان تنها ۱ گیگاوات ساعت آن از نظر قیمت‌گذاری مناسب خواهد بود.

هوانگ تخمین می‌زند که مراکز استخراج در سیچوان دارای ظرفیتی در حدود ۴ گیگاوات ساعت هستند که البته این ظرفیت در استان یونان تنها ۲ گیگاوات ساعت است.

عدم اطمینان از سودآوری در آستانه هاوینگ

پس از افت ۱۶ درصدی در ماه گذشته، میانگین کل توان محاسباتی استخراج بیت کوین اخیرا به ۱۱۳ میلیون تراهش افزایش یافته است. با فرض اینکه تمام این توان محاسباتی از دستگاه‌های رایجی مانند «WhatsMiner M۲۰S» که با مصرف برق ۵۰ وات به ازای هر تراهش، بهینگی متوسطی را ارائه می‌دهند تامین شود، مصرف برق کل شبکه در سراسر جهان چیزی در حدود ۶ گیگاوات ساعت خواهد بود. در مقام مقایسه، این عدد در واقع مصرف حدود ۶۰۰ خانوار آمریکایی در سال ۲۰۱۸ بوده است.

اما اگر قیمت بیت کوین پس از پدیده هاوینگ همچنان در سطح ۷,۰۰۰ دلاری باقی بماند، تجهیزات استخراج قدیمی احتمالا غیرفعال شده و متعاقب آن، نرخ هش (توان محاسباتی) شبکه نیز کاهش می‌یابد. بدین ترتیب شرایط برای فارم‌هایی که تکمیل ظرفیت استخراج‌شان منوط به جذب مشتریان بیشتر است، دشوارتر از قبل خواهد شد.

به هر حال، استخراج بیت کوین یک بازار پویا است و «نظریه بازی‌ها» در آن جاری است.

اگر خاموشی احتمالی برخی از تجهیزات بعد از هاوینگ، باعث شود رقابت بر سر استخراج بیت کوین و همچنین نرخ هش شبکه کاهش یابد، افرادی که در شبکه باقی می‌مانند امکان استخراج سکه‌های بیشتری خواهند داشت. در نتیجه، مجددا تعدادی از دستگاه‌های قدیمی شروع به کار خواهند کرد.

آغاز فصل بارانی در چین؛ این بار ماینرهای بیت کوین سرمایه‌گذاری نمی‌کنند
نصف شدن پاداش استخراج، این صنعت را تحت تاثیر قرار خواهد داد

لیو فِی (Liu Fei) مدیر تجهیزات استخراج شخصی در استارتاپ چینی بیکسین (Bixin) اظهار داشت:

این طبیعی است که پس از هاوینگ، شاهد کاهش نرخ هش شبکه بیت کوین به ۶۰ تا ۷۰ میلیون تراهش در ثانیه باشیم.

وی ادامه داد:

اما زمانی که رقابت بر سر استخراج در ماه ژوئن (خرداد) دچار افت شدیدی شود و فارم‌های استخراج نیز به منظور تکمیل ظرفیت استخراج باقی‌مانده خود، طرح‌های بهتری برای کاهش هزینه برق و ارائه تجهیزات استخراج کارکرده در دسترس مشتریان قرار دهند، احتمالا می‌توانیم شاهد بازگشت مجدد نرخ هش به بازه ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلیون تراهش در ثانیه باشیم.

بهینه کردن هزینه‌ها

اما آن‌چه که در لایه‌های زیرین این پویایی وجود دارد، این است که میل به خرید شتاب‌زده (ولخرجی برای خرید) تجهیزات نو و قوی‌تر کاهش یافته است. در صورتی که در سال گذشته، شرایط متفاوت بود و این موضوع یکی از عوامل مهم ایجاد چالش‌ در جذب مشتریان بیشتر برای فارم‌های استخراج به حساب می‌آمد.

به عنوان مثال، در زمان مشابه در سال گذشته، هش ریت استخراج بیت کوین حتی در سطح ۵۰ میلیون تراهش در ثانیه هم قرار نداشت. قیمت بیت کوین نیز اگرچه پایین‌تر از حال بود، اما به هر حال روندی صعودی داشت. این عوامل باعث افزایش تقاضا برای خرید تجهیزات استخراج جدید شد. میزان تقاضا حتی از موجودی عرضه‌شده توسط تولیدکنندگان این تجهیزات نیز پیشی گرفت و در نهایت تا پایان ماه دسامبر (آذر)، نرخ هش شبکه بیت کوین به ۱۰۰ میلیون تراهش در ثانیه رسید.

پس از آن، همه‌گیری ویروس کرونا سراسر جهان را تحت تاثیر خود قرار داد و در نهایت باعث سقوط بازار در ماه مارس شد.

لیو معتقد است:

کاهش قیمت بیت کوین در تاریخ ۱۲ مارس (۲۲ اسفند) باعث شد که سرمایه‌گذاران اعتماد و تمایلی به خرید گسترده تجهیزات جدید نداشته باشند. بنابراین، به نظر می‌رسد در طول فصل تابستان، ماینرها از همان تجهیزات قبلی خود استفاده خواهند کرد.

هوانگ نیز با ارائه نظراتی مشابه، اظهار داشت:

پس از هاوینگ، نرخ هش شبکه به اندازه‌ای کاهش می‌یابد که با توجه به کاهش هزینه برق در طرح‌های ارائه شده توسط فارم‌های استخراج، دستگاه‌های قدیمی مانند «AntMiner S9» مجددا سودده می‌شوند. بدین ترتیب، نرخ هش دوباره افزایش یافته و تعدادی از این تجهیزات قدیمی مجددا غیرفعال خواهند شد. این موضوع واقعا باعث سردرد می‌شود!

آغاز فصل بارانی در چین؛ این بار ماینرهای بیت کوین سرمایه‌گذاری نمی‌کنند
انت ماینر اس ۹؛ نسل قدیمی‌تر ای‌سیک‌های بیت مین

هوانگ ادامه داد:

کاهش قیمت بیت کوین در ماه گذشته باعث شد تا بسیاری از اپراتورهای دستگاه‌های استخراج که بیت کوین‌های خود را وارد معاملات لانگ کرده بودند، لیکویید شده و برای جبران، مجبور به فروش تجهیزات و دارایی‌های خود شوند. بنابراین، در این مرحله سرمایه‌گذاران یک گام به عقب برداشته و پیش از اینکه برای خرید تجهیزات جدید پول خرج کنند، منتظرند ببینند بازار پس از هاوینگ چه واکنشی نشان می‌دهد.

آهن فروشی!

در حالی که مراکز استخراج برای جذب مشتریان جدید دچار مشکل شده‌اند و با توجه به اینکه تجهیزات قدیمی استخراج در حال حاضر با قیمت‌های پایین بی‌سابقه‌ای به فروش می‌رسند، عده‌ای از ماینرها ممکن است فرصت‌های مناسبی را در بازار تجهیزات دست دوم پیدا کنند.

به عنوان مثال، توزیع‌کنندگان کالا در فروشگاه آنلاین «علی‌بابا»، در حال حاضر دستگاه‌های کارکرده انت ماینر اس ۹ را بسته به میزان سالم بودن، با قیمتی در حدود ۲۰ تا ۸۰ دلار به فروش می‌رسانند. این در حالی است که در سال ۲۰۱۷، زمانی که شوق و ذوق فراوانی در بازار کریپتو وجود داشت، این دستگاه‌ها با قیمتی بالاتر از ۳٬۰۰۰ دلار نیز به فروش می‌رسیدند!

هوانگ همچنین به این موضوع اشاره کرد:

اکنون این دستگاه‌ها مانند آهن‌های کم‌ارزشی به فروش می‌رسند، به طوری که انگار چیپ‌های ماینینگ رایگان به خریداران اهدا می‌شوند. اما آن‌هایی که در فصل تابستان به برق بسیار ارزانی دسترسی دارند، می‌توانند با خرید چنین دستگاه‌هایی در طول این فصل به درآمد مناسبی دست یافته و یا از ظرفیت اضافی برق در مراکز استخراج خود، استفاده کنند.

مطمئنا، با توجه به سختی فعلی شبکه بیت کوین و قیمت این ارز دیجیتال، در صورتی که هزینه برق را در حدود ۰٫۰۳ دلار به ازای هر کیلووات ساعت در نظر بگیریم، دستگاه AntMiner S۹ حاشیه سود ناخالص تقریبا کمتر از ۵۰ درصد ارائه می‌دهد.

اگر قیمت بیت کوین پس از هاوینگ در همین سطح باقی بماند، با کاهش رقابت بر سر استخراج، دستگاه‌های AntMiner S۹ می‌توانند همچنان سودده باشند. علاوه بر این، ماینرها این قابلیت را در اختیار دارند که با کم کردن ولتاژ کاری این دستگاه‌های قدیمی، سوددهی آن‌ها را تا حدودی بهبود ببخشند.

هوانگ گفت:

همه این‌ها به قیمت بیت کوین بستگی خواهد داشت. اگر قیمت بیت کوین مجددا به سطح ۱۰ هزار دلاری بازگردد، مشکل حل خواهد شد. در این صورت تقریبا تمامی دستگاه‌ها می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند.

 
 
 
 
 
 

  انتشار : ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 1710

برچسب های مهم

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

ساعات پاسخ گویی از 14:00 تا 22:00

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "کسب و کار اینترنتی باینری آپشن" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما